wrapper

 

سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان همدان

 

مجری مراکز خدمات کشاورزی و منابع طبیعی غیردولتی:

هویت بخشی به داروخانه های گیاهپزشکی موثرترین راه مقابله با فروشگاههای غیرمجاز و بدون مجوز

برای مقابله با فروشگاه‌های غیرمجاز نیاز به ابزار است که شاید ساده ترین ابزاری که به ذهن می رسد همان پلمپ کردن و برخورد قهری می باشد، هرچند که قطعا این ابزار بایستی به کار گرفته شود اما با توجه به تعداد زیاد فروشگاه های غیرمجاز و کمبود نیرو و شاید عدم اهتمام و همکاری دستگاههای متولی، اثرگذاری آن پایین می باشد، اما در دنیای امروزی دانش، آمار و اطلاعات قوی ترین ابزار اعمال مدیریت می باشد.

داشتن بانک اطلاعات قوی و تحلیل آمارهای آن می تواند بسیار قوی تر از اعمال زور و قوه قهریه موثر واقع شود.

شناسایی مبادی ورودی سموم، شرکتهای توزیع و بخش و فروشگاهها، برندهای مجاز، و میزان خرید و فروش آنها و ارائه آن به مراجع تصمیم گیر بزرگترین کمک در جهت مدیریت کلان عرضه و تقاضا و جلوگیری از توزیع غیرمجاز آن می باشد.

ابزار دیگر هویت بخشی به این صنف تخصصی و استفاده از نشانهای حرفه ای (تابلو، مهر، سربرگ و نسخه های متحدالشکل)، ایجاد اعتبار برای نسخه نویسی توسط متخصصین این بخش نیز از دیگر ابزارهای موثر و کارآمد در جهت به حاشیه راندن فروشگاههای غیرمجاز می باشد.

مشارکت کلیه مسوولین فنی و شرکتهای توزیع و پخش قطعا در درجه اول به سود این عزیزان در جهت رسمیت و اعتبار بخشی به ایشان خواهد بود. و در این صورت قطعا ابزارهای حاکمیتی و انتظامی نیز بسیار ساده تر می توانند به وظیفه خود عمل نمایند.

از طرفی تغییر نام فروشگاه به داروخانه گیاهپزشکی علاوه بر مزیت های بالا، باعث برجسته سازی این موضوع می باشد که این حوزه یک حوزه تخصصی است و اولین گام در جهت تغییر نگاه سایر دستگاه ها و اصناف در برخورد با این حوزه از یک فروشگاه به یک حوزه کاملا تخصصی که تاثیر مستقیم در سلامت آحاد جامعه دارد می باشد.

تماس با سازمان

 نشانی : همدان-چهارراه شریعتی، ابتدای بلوار خواجه رشید، سمت چپ
کدپستی : 6516673419
تلفن تماس : 08132531496
شماره فکس : 08132531495

 

شعار سال

 

 

راهنما

جهت دسترسی به سیستم های عضویت، رتبه بندی، آموزش و صدور مجوزها به پنجره ورودی سانکا در صفحه اصلی وب سایت مراجعه کنید.