wrapper

 

سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان همدان

 

نماینده آستان قدس رضوی در آیین افتتاح مرکز خدمات کشاورزی غیردولتی دهستان خمک شهرستان زهک:

راه اندازی مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی در مراکز دهستان ها باعث تقویت کشاورزی منطقه می شود

نماینده آستان قدس رضوی گفت: راه اندازی مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی در مراکز دهستان ها باعث تقویت کشاورزی منطقه و نیز باعث به فعلیت رسیدن ظرفیت دانش آموختگان می شود تا بتوانند در منطقه مثمر ثمر بوده و موجب پیشبرد اهداف ملی در زمینه های کشاورزی و تولیدی شوند.

به گزارش روابط عمومی سنم استان، حجت‌الاسلام زردوزنیا در آیین افتتاح مرکز خدمات کشاورزی غیردولتی دهستان خمک شهرستان زهک که با حضور مدیر کل دفتر امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی، رییس و معاون سازمان جهادکشاورزی استان، مدیرکل شیلات آب های داخلی استان، مدیر جهادکشاورزی شهرستان زهک و تعدادی از کشاورزان برگزار شد، ضمن قدردانی از تلاش ها و پیگیری های سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان، اظهار داشت: تشکیل این مراکز حرکت خوبی در زمینه توسعه کشاورزی قراردادی در منطقه بوده و از ظرفیت های این مراکز بایستی در پروژه ۴۶ هزار هکتاری دشت سیستان که حرکت خوبی در زمینه کشاورزی قراردادی می باشد، استفاده شود.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان سیستان و بلوچستان در این مراسم گفت: مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی به عنوان یک شبکه خصوصی و غیردولتی، نقش مهمی در انتقال و اشاعه دانش به محیط های کشاورزی و فراهم آوردن دسترسی آسان کشاورزان به خدمات مورد نیاز دارند/ این مراکز می توانند زمینه افزایش بهره وری در بخش کشاورزی را فراهم نمایند. وی اظهار داشت: این مراکز با عرضه و معرفی روش ها، رویه ها و فناوری های جدید در عمق روستاها و واحدهای تولیدی، باعث عمومیت بخشی کاربردها آنها می شوند. وی تصریح کرد: توانمندسازی و پشتیبانی از این مراکز به عنوان بازوهای اجرایی، از برنامه ها و سیاست های بخش می باشد.
مدیر کل دفتر امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی در این مراسم با اشاره به اهمیت این مراکز گفت: مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی به عنوان الگوی جدید، خدمات مورد نیاز کشاورزان را در نزدیکترین نقطه به عرصه های تولید ارائه می نمایند. وی افزود: این مراکز علاوه بر دانش گستری  در محیط های کشاورزی از عوامل اصلی در اجرای  کشاورزی  تجاری می باشند.

رییس سازمان نظام مهندسی استان در این مراسم، مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی را نزدیکترین مکان از نظر جغرافیایی و زمانی جهت دسترسی راحت کشاورزان به خدمات فنی و مشاوره ای کارشناسان بخش کشاورزی دانست و گفت: هدف از تشکیل این مراکز در مراکز دهستان ها، اشاعه دانش و فن آوری های جدید و همچنین تسهیل گری سیاست ها و برنامه ریزی های بخش کشاورزی است.

شایان ذکر است: تاکنون ۱۹ مرکز خدمات کشاورزی غیردولتی در استان تشکیل شده است که از این تعداد هشت مرکز در حوزه سیستان راه اندازی شده است و از ٨ مرکز حوزه سیستان، دو مرکز در شهرستان زهک قرار دارد.

تماس با سازمان

 نشانی : همدان-چهارراه شریعتی، ابتدای بلوار خواجه رشید، سمت چپ
کدپستی : 6516673419
تلفن تماس : 08132531496
شماره فکس : 08132531495

 

شعار سال

 

 

راهنما

جهت دسترسی به سیستم های عضویت، رتبه بندی، آموزش و صدور مجوزها به پنجره ورودی سانکا در صفحه اصلی وب سایت مراجعه کنید.