wrapper

 

سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان همدان

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان سیده مریم محمدی ضمن گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و با هنر و تبریک هفته دولت، افزود: ۲۱ میلیارد تومان از محل اعتبارات بخش خصوصی برای بهره برداری از این طرح ها هزینه شده است.

وی با بیان اینکه مجموع ظرفیت این سه طرح تصفیه خانه فاضلاب ۹۴۰ متر مکعب فاضلاب در روز است خاطرنشان کرد: اجرای این قبیل طرح ها در حوزه آب، موجب استحصال آن و بازگشت آب به چرخه مصرف می شود که در افزایش ذخایر آبی تاثیر مثبتی دارد.

محمدی ادامه داد: این طرح ها شامل یک واحد دامداری بزرگ در ملایر، یک واحد تولید مواد غذایی در شهرک صنعتی شهرستان بهار و یک شرکت دارو سازی در شهرستان تویسرکان است.

وی گفت: اجرای این قبیل طرح ها موجب جلوگیری از ورود فاضلاب به درون خاک و انتشار آلودگی در بافت زمین و هوا و ممانعت از آلودگی آب های سطحی و زیر زمینی می شود.

وی اظهار کرد: شمار واحدهای تولیدی بدون تصفیه خانه در این استان اندك است و آنها نیز در حال ساخت و مجهز کرده واحدشان به این سیستم هستند.

به گفته وی بیشترین مشکل مربوط به واحدهایی است که به سیستم تصفیه خانه فاضلاب مجهز هستند اما کارکرد این سیستم مطابق با استانداردهای زیست محیطی نیست.

وی ادامه داد: اداره کل حفاظت محیط زیست استان با شناسایی و پایش واحدهای آلاینده محیط زیست با ابزارهای قانونی سعي بر هدايت واحدهاي صنعتي در جهت كنترل آلاينده ها در جهت توسعه پايدار دارد.

هفته دولت از روز چهارشنبه دوم شهریور ماه آغاز شده است.

تماس با سازمان

 نشانی : همدان-چهارراه شریعتی، ابتدای بلوار خواجه رشید، سمت چپ
کدپستی : 6516673419
تلفن تماس : 08132531496
شماره فکس : 08132531495

 

شعار سال

 

 

راهنما

جهت دسترسی به سیستم های عضویت، رتبه بندی، آموزش و صدور مجوزها به پنجره ورودی سانکا در صفحه اصلی وب سایت مراجعه کنید.