wrapper

 

سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان همدان

 

زمان بازپرداخت اقساط تسهیلات جبران خسارت به کشاورزان، برای دریافت کنندگان تسهیلات سرمایه در گردش تا یکسال و سرمایه ثابت سه سال استمهال شده است.
 
 
  معاون برنامه ریزی امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت:هر ساله به علل مختلف از جمله مخاطرات طبیعی نظیر خشکسالی، سرما زدگی و تگرگ خسارت‌هایی به محصولات کشاورزی وارد می‌شود و بهره برداران بخش کشاورزی به علت بروز این مخاطات طبیعی، برای بازپرداخت تسهیلات دریافتی خود در زمان مقرر دجار مشکل می‌شوند.
محمدرضا شهسواری افزود : از سال ۹۶ یک ردیف اعتباری در قانون بودجه برای حمایت و جبران خسارت کشاورزان به عنوان بدهکاران بانکی و تعیین تکلیف بدهی آن‌ها به سیستم بانکی در نظر گرفته شد که این اعتبار می‌تواند صرف امهال بدهی کشاورزان شود.
وی تصریح کرد :از مجموع حدود ۳۰ هزار کشاورز دریافت کننده تسهیلات برای ۲۸ هزار و ۲۹۳ کشاورز خسارت دیده در استان همدان ۳۲۲ میلیارد تومان پرونده تشکیل و در کارگروه‌های شهرستانی مصوب شد که از این تعداد ۶ هزار و ۹۹۶ پرونده به مبلغ ۱۰۶ میلیارد تومان منجر به پرداخت شد به نحوی که دولت سود و کارمزد تسهیلات حدود ۳۵ درصد از کشاورزان خسارت دیده استان را تقبل و پرداخت کرد.
معاون سازمان جهاد کشاورزی استان همدان تاکید کرد : بهمن پارسال ۲ هزار میلیارد تومان برای امهال اقساط بانکی کشاورزانی که اقساط آن‌ها سر رسید شده است، اما قادر به بازپرداخت نیستند پیش بینی شد که خرداد امسال ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان دیگر به این رقم افزوده شد و در مجموع چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از سود و کارمزد این افراد را دولت به بانک‌ها پرداخت می‌کند.
شهسواری گفت :سه هزار میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت برای تامین بذر و سایر مایحتاج عمومی مورد نیاز تولید در اختیار کشاورزان قرار داده می‌شود که استمرار تولید توسط کشاورزان را به همراه دارد.

تماس با سازمان

 نشانی : همدان-چهارراه شریعتی، ابتدای بلوار خواجه رشید، سمت چپ
کدپستی : 6516673419
تلفن تماس : 08132531496
شماره فکس : 08132531495

 

شعار سال

 

 

راهنما

جهت دسترسی به سیستم های عضویت، رتبه بندی، آموزش و صدور مجوزها به پنجره ورودی سانکا در صفحه اصلی وب سایت مراجعه کنید.