wrapper

 

سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان همدان

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: تاکنون هزار و ۵۶۵ هکتار دانه‌های روغنی گلرنگ و کاملینا و ۱۹۲ هکتار محصولات علوفه‌ای در طرح جهش تولید استان کشت شده است.
 
منصور رضوانی جلال اظهار کرد: ستاد فرمان حضرت امام تفاهم نامه‌ای را در سالیان گذشته منعقد کرد تا استان‌ها بتوانند به سمت جهش تولید بویژه گندم و جو و محصولات استراتژیک حرکت کنند.وی با بیان اینکه استان همدان هم در این رابطه با ستاد اجرایی فرمان امام (ره)تفاهم نامه‌ای منعقد کرد که حمایت‌های خوبی ستاد امام در این رابطه داشته است، افزود: با هماهنگی وزارت جهاد ابتدای امر چهار استان پایلوت این برنامه بود که خوشبختانه با نتیجه خوبی که در این چهار استان پایلوت حاصل شد امسال این تعداد استان‌ها به ۱۵ استان افزایش یافت و استان همدان هم که از ابتدا پایلوت این برنامه بود کار خود را در حال ادامه دارد تا بتواند با هماهنگی و حمایت ستاد امام از تولیدات استراتژیک چون گندم و حبوبات که انجام می‌دهد تولیدات خوب و مستمری در حوزه زراعی داشته باشد.                               
رضوانی جلال با اشاره به اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در ۱۸۰ هزار هکتار در محصولات گندم  دیم ،نخود دیم، گلرنگ دیم، کاملینا دیم،و محصولات علوفه ای دیم افزود: تاکنون ۱۵۶۵هکتار دانه های روغنی گلرنگ و کاملینا و ۱۹۲ هکتار محصولات علوفه‌ای در طرح جهش تولید استان کشت شده است.                              
وی سطح زیر کشت اراضی زراعی استان همدان را ۶۱۵ هزار هکتار برشمرد و گفت: از این میزان اراضی زراعی ۴۲۷هزار هکتار به اراضی دیم و ۱۸۸هزار هکتار به اراضی آبی اختصاص دارد.                                                                                                                     
رضوانی جلال با بیان اینکه  میزان تولید محصولات زراعی امسال استان همدان سه میلیون و  ۶۰۰ هزار تن بوده، خاطر نشان کرد: به منظور توسعه کشت نشائی در سال جاری ۲۵۰۰ هکتار کشت با هدف مدیریت آب در بخش کشاورزی استان همدان انجام گرفت.                            
وی همچنین با اشاره به کشاورزی قراردادی در استان همدان یاد آور شددر سال جاری در بخش زراعت کشاورزی قراردادی ۴۸۸ فقره در سطحی افزون بر ۸هزار و ۱۳۰هکتار عقد قرارداد انجام گرفته است.                                                                                          
رضوانی جلال در ادامه تصریح کرد:در بخش کشاورزی یکی از بحث های مهم توجه به بهره‌وری بوده که در همدان از سالیان گذشته مورد توجه قرار گرفته و شاید نداشتن منابع و محدودیت ها موجب آن شد که باید به این سمت حرکت می‌کردیم.                                                       
وی با بیان اینکه در همین رابطه از تشکل‌ها استفاده کردیم و با تشکل‌های خوبی که در همدان داریم این تشکل‌ها در بسیاری از حلقه ها وارد میدان شدند، گفت: از جمله حلقه تولید نهال گردو که در این رابطه اتحادیه تعاون تولید استان همدان وارد شد و توانست برای اولین بار در سطح کشور نهال گردوی گواهی شده لیبل دار را ایجاد کند که پیش از این در کشور وجود نداشت.                                                                                                               

تماس با سازمان

 نشانی : همدان-چهارراه شریعتی، ابتدای بلوار خواجه رشید، سمت چپ
کدپستی : 6516673419
تلفن تماس : 08132531496
شماره فکس : 08132531495

 

شعار سال

 

 

راهنما

جهت دسترسی به سیستم های عضویت، رتبه بندی، آموزش و صدور مجوزها به پنجره ورودی سانکا در صفحه اصلی وب سایت مراجعه کنید.