wrapper

 

سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان همدان

 

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان همدان از پیش‌بینی اجرای ۱۰۰هکتار باغ‌های ایستاده در طرح فراز باغات انگور این استان در سال جاری خبر داد.
 
 
حجت الله شهبازی گفت: از سال ۹۸، کار طرح جدید فراز در استان همدان آغاز شد که در همان سال ۸۵ هکتار باغات داربست در استان همدان ایجاد شد
وی میزان باغات ایجاد شده داربستی استان همدان در سال ۹۹ را در طرح فراز ۴۳ هکتار برشمرد و تصریح کرد: بر اساس برآورد‌ها با منابع تامین شده در سال جاری اجرای ۱۰۰هکتار باغات ایستاده در سطح استان همدان پیش بینی می‌شود.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان همدان گفت: در مقایسه با مساحت کل باغات انگور موجود استان همدان این میزان طرح فراز انجام شده کم بوده و بیشتر به صورت الگویی است که امیدواریم باغداران هم با توجه به مزایای طرح فراز با تقبل بخشی از هزینه‌های تبدیل باغات خوابیده به داربستی و ایستاده در توسعه و جهش طرح فراز در آینده نزدیک بیش از پیش ترغیب شوند.

حجت الله شهبازی افزود: با توجه به جایگاه دوم استان همدان از نظر سطح زیر کشت باغات انگور در کشور یکی از اقدامات و کار‌های ویژه‌ای که باید برای باغات انگور استان همدان انجام می‌گرفت روش کشت و کار در این باغات بود.

وی با اشاره به اینکه پیش از این باغات انگور سطح استان همدان به صورت خوابیده بود و باید تبدیل به داربست و ایستاده می‌شد تصریح کرد:باغات انگور به صورت ایستاده دارای مزایای بسیاری بوده که افزایش کیفیت محصول، تسهیل در روند کاشت و داشت و برداشت، امکان مکانیزه کردن، آسان و راحت‌تر شدن فرآوری و ضریب تبدیل انگور به کشمش و ایجاد آبیاری قطره را می‌توان از جمله مزایای این طرح بیان کرد.
 

تماس با سازمان

 نشانی : همدان-چهارراه شریعتی، ابتدای بلوار خواجه رشید، سمت چپ
کدپستی : 6516673419
تلفن تماس : 08132531496
شماره فکس : 08132531495

 

شعار سال

 

 

راهنما

جهت دسترسی به سیستم های عضویت، رتبه بندی، آموزش و صدور مجوزها به پنجره ورودی سانکا در صفحه اصلی وب سایت مراجعه کنید.