wrapper

 

سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان همدان

 

درخواست رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور از رییس قوه قضائیه مبنی بر:

توقف اجراي رأي هيأت عمومي ديوان عدالت اداري

رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور با ارسال نامه ای به رییس قوه قضائیه، توقف اجراي رأي هيأت عمومي ديوان عدالت اداري را خواستار شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سنم، دیوان عدالت اداری در رسیدگی به شکایت سازمان بازرسی کل کشور رای به ابطال بند «ب» دستورالعمل ماده (۱۰) آيين‌نامه اجرايي قانون اصلاح قانون حفظ كاربري اراضي زراعي و باغ‌ها را داده است.
براساس این رای راه اندازی فعالیت هایی نظیر احداث گلخانه ، واحدهای پرورش انواع دام،طیور و آبزیان ، پرورش قارچ و ....فقط در داخل روستا تغییر کاربری نبوده و اراضی خارج از بافت مسکونی تغییر کاربری محسوب و فرایند سخت ، پیچیده، طولانی و پرهزینه تغییر کاربری برآنها شامل می‌شود. یکی از شرایط و فرایندهای مسیر تغییر کاربری داشتن سند مالکیت تک برگی است که عملا تهیه آن برای سرمایه گذاران خرد و روستایی و کشاورزی امکان پذیر و میسر نمی باشد و همین امر موجب کاهش شدید صدور مجوزهای تولیدی و روستایی شده است .
این در حالی است که رأي صادره قطع نظر از ايرادات قانوني ناشي از استنباط ناصحيح از قوانين، از حيث نتيجه نيز پيامدهاي ناصواب؛ مغاير كمال و توسعه يابي و به شدت مانع توليد و كسب و كار و سرمايه گذاري در فعاليت هاي مهندسي و جديد در بخش كشاورزي و منابع طبيعي شده است و آمار و اطلاعات صدور مجوزها نیز حاكي از كاهش قابل توجه ميزان صدور مجوزها پس از صدور راي شده است.
بر این اساس، در نامه شاهرخ رمضان نژاد به حجت الاسلام والمسلمين محسني اژه اي، درخواست شده است؛ براي جلوگيري از آثار خسارت بار اجراي راي صادره دیوان عدالت اداری، اجراي آن متوقف و مورد رسيدگي مجدد قرار گرفته و امور در جهت پشتیبانی و مانع زدایی از تولید و تسهیل و روان سازی برای مردم تغییر داده شود.

تماس با سازمان

 نشانی : همدان-چهارراه شریعتی، ابتدای بلوار خواجه رشید، سمت چپ
کدپستی : 6516673419
تلفن تماس : 08132531496
شماره فکس : 08132531495

 

شعار سال

 

 

راهنما

جهت دسترسی به سیستم های عضویت، رتبه بندی، آموزش و صدور مجوزها به پنجره ورودی سانکا در صفحه اصلی وب سایت مراجعه کنید.