چاپ کردن این صفحه

رییس سازمان مرکزی در گردهمایی مجازی رؤسای سازمان نظام مهندسی استان ها:

سازمان نظام مهندسی با تعیین شاخص توسعه دانش کشاورزی اثربخشی خود در تسریع جریان دانش در عرصه کشاورزی را اعلام می نماید

رییس سازمان مرکزی گفت: سازمان نظام مهندسی کشاورزی با تعیین شاخص توسعه دانش کشاورزی و ضریب نفوذ دانش اثربخشی خود در تسریع جریان دانش در عرصه های تولید کشاورزی را اعلام می نماید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سنم، شاهرخ رمضان نژاد در گردهمایی مجازی رؤسای سازمان نظام مهندسی استان ها که با موضوع اقدامات در سال جهش تولید و برنامه ها در سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها برگزار شد، اظهار داشت: 

وی با اشاره به نقش نهاده دانش در جهش تولید، گفت: سازمان نظام مهندسی به عنوان نهاد دانشی و با دراختیار داشتن صاحبان دانش، بخشی از جهت گیری ها و هدایت سیستم تولید کشور را بر عهده دارد به طوری که یکی از مأموریت های اصلی، جاری و ساری کردن جریان دانش در عرصه های کشاورزی می باشد.

رییس سازمان مرکزی از سرمایه های مردمی به عنوان دومین عامل مؤثر در جهش تولید یاد کرد و افزود: سازمان بایستی با تسهیل و تسریع صدور مجوز فعالیت های کشاورزی، جریان ورود سرمایه های مردمی را تسریع کرده و دروازه ورود سرمایه های مردمی به بخش کشاورزی را گسترده نماید.

شاهرخ رمضان نژاد اساسی ترین مسئله و نیاز کشور را تولید دانست و تصریح کرد: مسئولین کشور برای توسعه همه جانبه، بایستی به موضوع تولید (تولید کالا و خدمات) توجه ویژه داشته باشد.

 وی اظهار داشت: کشاورزی بستر کسب و کار بوده و هرگونه خللی در کشاورزی موجب ایجاد مشکل و اختلال در کسب و کار خواهد شد.

 رییس شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی کشاورزی تصریح کرد: ما در دوره پنجم، با تدوین سند و برنامه راهبردی، سازمان را در مسیر و جریان تولید کشاورزی قرار داده و فعالیت های سازمان را کشاورزی و کشاورز محور کرده و هدف خود را علمی کردن فرآیند تولید و بهره ور کردن تولید قرار دادیم.

 رمضان نژاد دانش را به عنوان مؤثرترین عامل پشتیبانی کننده و مقوّم تولید در کشاورزی اعلام کرد و گفت: در راستای تحقق شعار سال در پشتیبانی از تولید، ضروری است توسعه مراکز خدمات کشاورزی و منابع طبیعی غیردولتی به عنوان شبکه غیردولتی برای انتقال و اشاعه دانش و فناوری های جدید در سطح دهستان ها به عنوان بنیادی ترین پشتیبان تولید، بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته و به صورت برنامه ای شفاف، عملیاتی و قابل پیگیری دنبال شود، به طوری که در پایان سال، هدف هر دهستان حداقل یک مرکز خدمات، برای پشتیبانی از تولید محقق گردد.