wrapper

 

سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان همدان

 

مسؤول فنی واحد های پرورش ماهیان گرم آبی استان:
با حضور مسؤول فنی در طول دوره پرورش ماهیان گرم آبی در آبندان یک هکتاری، میزان عملکرد از 1/5 تن به ۳ تن افزایش یافته و تلفات به صفر رسیده است


مسؤول فنی واحد های پرورش ماهیان گرم آبی استان مازندران گفت: با حضور مسؤول فنی در طول دوره پرورش ماهیان گرم آبی در آبندان یک هکتاری، میزان عملکرد از 1/5 تن به ۳ تن افزایش یافته و تلفات به صفر رسیده است.
مسؤول فنی پرورش ماهیان گرم آبی در آبندان های استان گفت: حضور کارشناس فنی با نمونه برداری و بیومتری گزارش کاملی را از روند گونه مورد پرورش در اختیار صاحب واحد تولیدی قرار می دهد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سنم ، دکتر اکبری لله مرزی در گفتگو اختصاصی با سنم اظهار داشت: با توجه به این که اکثر مزارع پرورش ماهیان گرم آبی استان به صورت سنتی در حال تولید هستند، حضور مسؤول فنی با نمونه برداری و آموزش در کاهش تلفات و افزایش عملکرد نقش بسزایی دارد.
وی اذعان کرد: مسؤول فنی موفق با استفاده از دانش فنی و مهندسی خود می توانند از آبندان های که تولید کنندگان سنتی در آن عملکرد خوبی را برداشت نکردند با بکار گیری روش های جدید در پرورش و گونه های مقاوم تر، تغذیه، دمای آب و ... تولید در واحد سطح را به حد مطلوب برساند.
مسؤول فنی پرورش ماهیان گرم آبی با اشاره به حساسیت های دوره پرورش در آبندان ها اظهار داشت: در سال های قبل عدم حضور به موقع مسؤول فنی در از ابتدای آبگیری استخرها و آزمایشات بر روی آب برای رها سازی ماهیان ریز جثه منجر به تلفات و خسارت مالی زیاد به تولید کننده گردیده که با حضور مسؤولین فنی و انجام مشاوره به صاحب واحد تولیدی از این ضرر تا حدود زیادی جلوگیری بعمل آمد.
دکتر اکبری لله مرزی به نقش مهم سازمان نظام مهندسی به امر آموزش تولید کنندگان و ترغیب آنان به تولید فنی و مهندسی افزود: معرفی مسؤولین فنی به واحد های پرورشی باعث تغییر رویکرد بهره برداران از تولید پر هزینه به تولید با فنی و مهندسی با راندمان بالاتر خواهد شد.

تماس با سازمان

 نشانی : همدان-چهارراه شریعتی، ابتدای بلوار خواجه رشید، سمت چپ
کدپستی : 6516673419
تلفن تماس : 08132531496
شماره فکس : 08132531495

 

شعار سال

 

 

راهنما

جهت دسترسی به سیستم های عضویت، رتبه بندی، آموزش و صدور مجوزها به پنجره ورودی سانکا در صفحه اصلی وب سایت مراجعه کنید.