wrapper

 

سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان همدان

 

توسط مرکز اصلاح نژاد دام خصوصی ماه سار انجام شد:

ثبت اولین گله رجیستری الاغ در کشور

اولین الاغ هویت دار کشور توسط مرکز اصلاح نژاد دام خصوصی ماه سار و با همکاری مرکز اصلاح نژاد دام کشور و سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور ثبت گردید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سنم، مدیر مرکز اصلاح نژاد دام خصوصی ماه سار ضمن قدردانی از همکاری های مرکز اصلاح نژاد دام کشور و سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، گفت: هویت دار کردن گله های الاغ با رویکرد اصلاح نژاد و به نژادی و گسترش تولید فرآورده های آن در کشور انجام شده است.

لطفی اظهار داشت: ثبت رکورد و شجره و همچنین استفاده از ذخایر ژنتیکی موجود در کشور از دیگر اهداف طرح هویت گذاری این حیوان می باشد.

وی افزود: در حال حاضر هفت نژاد در ایران و ۳۵ نژاد در دنیار وجود دارد و ما به دنبال شناسایی نژادهای برتر و اصلاح نژاد آنها می باشیم.

مدیر مرکز اصلاح نژاد دام خصوصی ماه سار با تأکید بر اهمیت توسعه تولید فرآورده های الاغ در کشور تصریح کرد: در حال حاضر ما شیرخشک الاغ را تولید کرده و درصدد اخذ مجوزهای لازم برای صادرات آن هستیم.

شایان ذکر است، شرکت کشت و صنعت ماه سار، به عنوان مرکز توان افزایی و مهارت آموزی همکار سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان البرز به عنوان مرکز اصلاح نژاد دام خصوصی در زمینه اصلاح نژاد و آمیخته گری نژادهای خارجی با نژادهای بومی، کشت و صنعت، اصلاح نژاد و پرورش و تکثیر دام سبک مشغول به فعالیت می باشد.

تماس با سازمان

 نشانی : همدان-چهارراه شریعتی، ابتدای بلوار خواجه رشید، سمت چپ
کدپستی : 6516673419
تلفن تماس : 08132531496
شماره فکس : 08132531495

 

شعار سال

 

 

راهنما

جهت دسترسی به سیستم های عضویت، رتبه بندی، آموزش و صدور مجوزها به پنجره ورودی سانکا در صفحه اصلی وب سایت مراجعه کنید.