wrapper

 

سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان همدان

 

در نشست مشترک مدیران سازمان نظام مهندسی کشاورزی و مجمع ملی خبرگان توافق شد:

توسعه همکاری های مشترک سازمان نظام مهندسی کشاورزی و مجمع ملی خبرگان

در نشست مشترک مدیران سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبعی کشور و مجمع ملی خبرگان کشاورزی بر توسعه همکاری های مشترک در زمینه؛ توسعه برنامه های مهارت آموزی، مردمی کردن افزایش بهره وری و نزدیک کردن متوسط تولیدها به عملکرد تولیدکنندگان نمونه ملی و استانی با رویکرد سهم بری دانش از تولید توافق شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سنم، شاهرخ رمضان نژاد در نشست مشترک با دبیر و اعضای مجمع ملی خبرگان کشاورزی که در محل سازمان مرکزی برگزار شد، ضمن تشریح وظایف و اختیارات سازمان نظام مهندسی، به مهمترین چالش های بخش کشاورزی اشاره  کرد و گفت: کند بودن جریان ورود سرمایه های مردمی و سرعت پایین توسعه و گسترش دانش و تکنولوژی های نوین در بخش کشاورزی دو مشکل مهم بخش کشاورزی می باشد که با همکاری های مشترک سازمان نظام مهندسی و مجملی ملی خبرگان می توانند مرتفع شوند.

رییس سازمان مرکزی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فرآیند صدور مجوز فعالیت های تولیدی افزود: برای راه اندازی یک فعالیت تولیدی در بخش کشاورزی نیاز به طی چهار مرحله اخذ پروانه تأسیس، مجوز احداث و ساخت، تسهیلات بانکی و  پروانه بهره برداری می باشد.

وی گفت: تصور عمومی بر این است که همه مراحل چهارگانه در بخش کشاورزی (بخش دولتی و یا خصوصی) انجام می شود، در حالی که اساسی ترین مرحله راه اندازی واحد تولیدی که مربوط به اخذ مجوز احداث و ساخت، تسهیلات بانکی است، در خارج از بخش کشاورزی انجام می شود.

رییس سازمان مرکزی با اشاره به پیشگامی سازمان نظام مهندسی کشاورزی در تسریع و تسهیل صدور مجوزها اظهار داشت: تجمیع و یکپارچه سازی مرجع صدور مجوزهای چهارگانه در داخل بخش کشاورزی می تواند همانند پلی مرحله پروانه تأسیس را به پروانه بهره برداری متصل نموده و موجب تسهیل فرآیند مربوطه شود.

مهندس خان محمدی، دبیر مجمع ملی خبرگان کشاورزی با تأکید بر ضرورت شفاف سازی در فرآیند صدور مجوزها گفت: وظیفه و رسالت اصلی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، مهندسی سازی امور کشاورزی با بهره گیری از کارشناسان وخبرگان کشاورزی و اصول و موازین کشاورزی است.

وی افزود: سازمان نظام مهندسی بایستی با تاکید و توجه به مسائل اقتصادی و اجتماعی حوزه کشاورزی به دنبال تحقق سیاست ارتقای بهره وری باشد و در این مسیر مجمع ملی خبرگان با تمام توان آمادگی خود را برای توسعه همکاری های مشترک اعلام می دارد.

مهندس سنجابی، عضو مجمع ملی خبرگان کشاورزی کشور که به عنوان رییس کانون کارآفرینی کشور نیز می باشد، با اشاره به مشکلات موجود در بخش کشاورزی، گفت: مهمترین مشکل بخش کشاورزی عدم وجود وحدت و یکپارچگی فیمابین تشکل های تخصصی بخش می باشد که سازمان نظام مهندسی می تواند ضمن ایجاد وحدت بین تشکل ها، موجبات هماهنگی بیشتر و برطرف شدن مشکلات مربوطه را فراهم نماید.

دکتر باستانی، مشاور دبیر مجمع ملی خبرگان کشاورزی که در این نشست سخن می گفت: با اشاره به وظایف و اختیارات قانونی سازمان نظام مهندسی، اظهار داشت: مجمع ملی خبرگان کشاورزی می تواند به عنوان بازوی مشورتی و کمکی، سازمان نظام مهندسی را در انجام وظایف قانونی همراهی نموده و  در تصمیماتی که مدیران مربوطه برای کشاورزی و کشاورزان اتخاذ می نمایند کمک نماید.

شایان ذکر است، در این نشست مقرر شد با تشکیل کارگروه مشترکی، زمینه های همکاری مشترک احصاء و اقدامات لازم برای توسعه این همکاری ها مورد پیگیری قرار گیرد.

تماس با سازمان

 نشانی : همدان-چهارراه شریعتی، ابتدای بلوار خواجه رشید، سمت چپ
کدپستی : 6516673419
تلفن تماس : 08132531496
شماره فکس : 08132531495

 

شعار سال

 

 

راهنما

جهت دسترسی به سیستم های عضویت، رتبه بندی، آموزش و صدور مجوزها به پنجره ورودی سانکا در صفحه اصلی وب سایت مراجعه کنید.